Free Delivery on orders over $200. Don’t miss discount.
سخنرانی (استاد احمد پناهیان معصومه نورباران 8) 866 احمد پناهیان متن گردآوری ولادت حضرت معصومه استاد احمد پناهیان ؛ متن گردآوری ولادت حضرت معصومه

روایاتی دربارۀ قم و شخصیت حضرت معصومه علیهاالسلام

PanahiyanAhmad_HMaasumeh01

روایاتی دربارۀ قم و شخصیت حضرت معصومه علیهاالسلام

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم
الحمدلله رب العالمین حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولى و نعم النصیر و صلی الله علی النبی اعظم محمد و آله الطاهرین
اللهم صل و سلم وزد و بارک علی صاحب دعوت النبویه و صولت الحیدریه والعصمت الفاطمیه و الحلم الحسنیه و شجاعه الحسینیه و العباده السجادیه و المآثر الباقریه و الآثار الجعفریه و العلوم الکاظمیه و الحجج الرضویه و الجود التقویه و نقاوت النقویه و الهیبه العسکریه و الغیبه الهیه الحجه الهادی المهدی بیمنه ولا ومن أعدائهم أتبرأ إلى الله
رب اشرح لی صدری و یسر لی امری واحلل عقده من لسانی یفقهوا قولی

خب یکی از افتخارات بی بدیل و بی نظیر ما در شهر مقدس قم تشرف ما است در این سرزمین به ویژه به جهت همجوار شدن با وجود اقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و ایام ولادت حضرت ایشان و آمدن ایشان به شهر مقدسه قم و به این سرزمین برای ما یک فرصت غنیمتی است. که باز تحمل در ارتباط با این نعمت عظیم بپردازیم. و سعی کنیم بیشتر از پیش رضایت حضرت ایشان را که امانت اهل بیت عصمت و طهارت ائمه هدی علیهم السلام بین ما هستند. انشالله جلب کنیم، من یک چند تا از روایات مربوط به هم قم و هم شخصیت ایشان را عرض بکنم تکرار هم می کنیم.

اینها را خب شرایط‌مان یک مقداری شرایط خاصی شده، این روزها و داره پیچیده تر هم میشه البته نه اینکه بخوایم بگیم که خدایی نکرده مایوس کننده است. نه اتفاقا نوید بخش و امیدبخش این وضعیتی که داره پیش میره ولی به این معنا نیست که ما بگیم، از این وضعیت راضی هستیم امید و نویدی که گفته میشه حالا جهاتش را عرض می کنم منتها این وضعیت اولا برای خود ما باید مشخص و تبیین بشه به چه وضعیتی و بعد هم بتونیم این وضعیت را برای دیگران تبیین کنیم تشریح کنیم.

خب اینکه کسی در پناه اهل بیت علیهم‌السلام متوجه امور باشد عالم باشد بصیر باشد. بفهمد چه اتفاقی داره می‌افتد، قطعا از شبهات و حجم فتنه‌ها و اینها بیشتر در امان است من اتاکم نجی و من لم یاتکم هلک دور و بر اهل بیت علیه السلام ولایت علیهم السلام اگر باشیم قطعا همراهی کنیم نجات پیدا می‌کنیم اما کسی که دورتره قطعا هلاک خواهد شد. کاری که خیلی دشمنان ما امروز سعی دارند انجام بدن که این فاصله را زیاد کنند فاصله بین مردم و رکن ولایت این فاصله را بتوانند زیاد بکنند فاصله بین مردم و اصل این حاکمیت دینی حاکمیت ولایی حاکمیت نبوی این فاصله را بتونند، زیاد بکند اما از همین جا ویژگی‌هایی را برای قم شمردند. که اتفاقا در اخر زمان این ویژگی ها خیلی کارایی بیشتری داره راهبردی تر تا عرضم به حضورتون که حالا ما سرزمین‌های مقدس در بلاد مسلمین زیاد داریم.

بالاخره بقاع خدا در روی زمین فرمود، حرم و بیت الله الحرام مقابر انبیا علیه السلام مقابر ائمه علیه السلام مقاتل شهدا مساجد خب اینجوری دامنه بقاع الهی روی زمین خیلی گسترده میشه. اما هر کدام از این بقاع حالا ویژگی ها یا امتیازهایی دارند قم امتیازهاش به خصوص در ارتباط با آخرالزمان یک امتیاز های خاص ما که در قم زندگی می‌کنیم این را حتما باید بهش اشراف داشته باشد. مشکلات متعددی بالاخره همانطور که همه جامعه داره باهاش دست و پنجه نرم میکنه، در قم هم هست اما شاید در بعضی بخش‌ها به نوعی بیشتر هم باشه ولی این در اون اصل ماجرا خللی ایجاد نمی کنه، خب قم نقش آخرالزمانی خصوصا به واسطه حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها یک نقش برجسته است.

در روایتی که مشهوره هممون هم حفظ شدیم از بس که شنیدیم الحمدلله «ان لله حرم» امام صادق فرمود خدا حرمی داره «و هو مکه ألا ان لرسول الله حرم و هو المدینه ألا و ان لامیر المومنین حرم و هو الکوفه ألا و ان قم الکوفه الصغیره ألا ان للجنه ثمانیه ابواب ثلاث منها الی قم» فرمودند،که هشت درب داره بهشت سه درب از این ۸ درب از قم باز میشه، «تدفن فیها امراءه من ولدی اسمها فاطمه بنت موسی» ببینید، نگاه حضرت صادق به حرم هاست حرم خدا حرم رسول الله حرم امیرالمومنین و حرم همه اهل بیت و آن قم حرم خدا مکه حرم رسول الله مدینه حرم امیرالمومنین کوفه اما حرم همه اهل بیت ائمه علیه السلام غیر از امیرالمومنین و رسول خدا فرمود قم. نوع نگاه را توجه فرمایید، بعد می‌فرماید خب در اینها در این جا در این شهر قم که سه درب از هشت درب بهشت از اینجا باز میشه، این توجه دادن به قداست این شهر قبل از اینکه به حضرت معصومه سلام الله علیها بپردازند.

حضرتشان اینجا حرم ما اهل بیت سه درب از هشت درب بهشت در اینجا باز میشه، خب شما سه درب از هشت درب بهشت از اینجا باز بشه یعنی چی این یعنی قم بلده خبیثه نخواهد شد. قم دیگه خراب که نمیشه البته ما روایت زیادی هم داریم در ارتباط با اینکه چگونه خدا قم مقدس را حفظ میکنه، ولی الان می خوام چون توجه کنیم به جایگاه حضرت معصومه یک نوع پاکی، قداست، نورانیت در این شهر وجود داره که این پاکی و قداست و نورانیت باقی می‌ماند، مثلا از تهران روایتی داریم که ازش هجرت کنید امام صادق میگه که از این سرزمین هجرت کنید، نمانید توش آخرالزمان یک جوری میشه ابتدا صدر اسلام شان آن ایام یک جور دیگری تغییر میکنه سرزمین. اما در مورد قم وقتی میگن ۳ درب از درب های بهشت به این سرزمین باز میشه، یعنی این سرزمین مخروبه نخواهد شد. به معنای معنویت و قداست این سرزمین است. مستحق عذاب خدا نخواهد شد. همچنان خدای متعال نورانیت و قداست را حفظ می‌کند.

خب حالا اینجا این جایگاه رفیعی که اینجا حرم اهل بیت و این تا قیامت بهشت دیگه بعد از قیامت دیگه و این تا قیام این قداست و پاکی باقی می ماند، تدفن «فیها امراءه من ولدی اسمها فاطمه» خب شما نزدیک همین الان ۴۵۰ امامزاده در قم دارید. حتی یکی از امامزاده‌ها بخوان عنوان بفرمایند نکردند این کار. خب فرزندان ما اینجا هستند خب یکیشم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها وقتی توجه می دهند به نقش آخرالزمانی قم که میشه درب بهشت، بهشت سرزمینی که این زمین را به بهشت وصل میکنه. به آسمانها و فوق آسمانها از فرزندان من فاطمه بنت موسی در آنجا جان خود را از دست میدهد. «تدخل بشفاعتها شیعتی الجنه باجمعهم» خود این چیدن جملات کنار هم خیلی توجه امام صادق (ع) را به شان حضرت فاطمه معصومه به ما نشان می‌دهد این کسی که در شهری که حرم اهل بیت علیه‌السلام در شهری که سه درب از هشت در بهشت به آن شهر باز میشه یا از آن شهر بهشت درب ها باز میشه در اینجا به خاک سپرده میشه این شخصیت به شفاعتش همه شیعیان من به بهشت وارد میشن تدخل و بشفاعتها شیعه مطلق جنت به اجمعهم شیعیان من همه جمعیا با شفاعت او به بهشت وارد می‌شوند.

در روایات دیگه امام صادق فرمود إذا عمت البلدان الفتن و البلایا، فعلیکم بقم و حوالیها و نواحیها، فإن البلایا مدفوع عنها. پس از این نوع روایت چند مدل توی همین فضا داریم وقتی فتنه همه سرزمین ها را فرا گرفت باید خودتان را به قم برسانید. چرا که خدای متعال آن بلایا و فتن را از این شهر دفع کرده، باز حضرت رضا علیه السلام غیر از امام صادق للجنه ثمانیه الابواب فثالثه منها لاهل قم فطوبی لهم ثم طوبی لهم آنجا امام صادق فرمود، ۳ درب از بهشت به قم باز میشه، اینجا امام رضا فرمود سه درب از هشت درب بهشت به روی اهل قم باز میشه. یک مقداری داره رمزگشایی میشه وقتی میگیم قم مقدسه فقط خاکش مقدس نیست.

وقتی قم از بلایا و فتن در امانه به خاطر قداست خاک فقط نیست بله خاک مقدسی داره أرض قم روایات داریم. قطعه‌ای از بیت المقدس است قطعه‌ای از بیت المقدس أرض قم أرض مقدسه ما که توی قم به دنیا نیامدیم. ولی دیگه از ۱۳، ۱۴ سالگی که آمدیم در قم زندگی میکنیم دیگه بعد از آن هیچ سرزمینی برای ما انقدر گیرا نیست، آرامبخش نیست هیچ کجا چه در کشور خودمان چه حتی اعتبات جاهای مختلف آن گیرایی خاص آن اتفاق خاص بله زمینه قم مقدس است اما، آنچه که باعث میشه سه درب از درب های بهشت به قم باز بشه به خاطر قداست خاک نیست شرف المکان بالمکین می فرماید، امام رضا علیه السلام به سوی اهل قم در پایه بهشت باز میشه.

یعنی باید یک جریانی در قم وجود داشته باشد، مستدام که برای اهل قم سلامت و سعادت را و میل به جنت را تضمین کنه، علی القاعده اینطور میشه دیگه همین طوری تو سرزمین قم یه عده بهشتی هستند خب این حالا چطوری بهشتی باقی می‌مونند. یعنی شما کلمات اهل بیت آنچه به ما رسیده قطعه قطعه رسیده ما مشکل داریم کل داستان که به ما نمیرسه یک قطعه ای را تاریخ حفظ کرده، نگه داشته خیلی هاشم از بین بردن دشمنان اسلام مجبوریم این ها را کنار همدیگه بگذاریم نتیجه بگیریم، نتیجه کاربردی بگیریم توی قم داریم زندگی میکنیم، قمی باشیم یا نباشیم اصلا مهم نیست مهم اینه که قم را درک کردیم، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را درک کردیم به محضرش می رسیم.

اگر سه درب از هشت درب بهشت به قم باز میشه، به روی اهل قم باز میشه و اگر یک جریان اهل قم این چنین قابلیتی را دارند که از سه باب وارد بهشت بشند اولا جمعیت قابل توجهی هستند، در طول زمان که حالا امیرالمومنین روایات متعددی امیرالمومنین نه امام صادق یا امام باقر که حالا تقریبا نزدیک احد حضرت معصومه سلام الله علیها هستند امیرالمومنین راجع به اهل قم کلماتی دارند آدم تعجب میکنه، تحسین هایی از طرف امام صادق امیرالمومنین امام رضا اهل قم می‌شوند اهل قمی که هستند در طول زمان ها تا قیامت اهل قم نه اینکه حالا هرکی توی قم زندگی میکنه، نه اون اهلیت خاص حالا اون اهلیت را از کجا در میاریم ببینیم کلمات دیگه هست.

امیرالمومنین علیه السلام فرمود صلوات الله علیه اهل قم شما برای امیرالمومنین یک صلوات بفرستید اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم امیرالمومنین می‌فرماید، صلوات خدا بر اهل قم شما برای امیرالمومنین آخرش که بگین میگین سلام الله علیه سلام خدا بر امیرالمومنین آن یکی ها که میگن کرم الله و کر خدا تکریم کنه امیرالمومنین را ولی امیرالمومنین می فرمایند، صلوات الله علیکم اهل قم آن اهل قمی که اهلیت دارند. من که نه آن ساکن قم اهل قم جای دیگر امیرالمومنین می فرماید این اهل قم خیلی روایت خاصیه بهترین عرضم به حضورتون که یاران بهترین انسانی هستند. از جهت پدر و مادر و جد هم امام رضا تصریح می‌کند، در روایات که اینها انصار ما هستند، یاران ما هستند هم امیرالمومنین هستند. چون آقا حرم نزدیک و معنوی و اینها بالاخره نصف شب میره نماز شب می خونند توی حرم یه خورده راجع به اهل صحبت کنیم

می فرماید امام صادق علیه السلام احتج بالکوفه علی سایر البلاد و بالمومنین من اهلها علی غیرهم خب خدا به کوفه نسبت به شهرهای دیگه احتجاج میکنه و نسبت به اهالی کوفه، کوفه در صدر اسلام پا به رکاب های اسلام هستند، مبارزین هستند رزمندگان اسلام هستند حالا بعد از خیانت کشیده میشه بماند و احتج ببلده قم علی سائر البلاد و باهلها علی جمیع اهل المشرق و المغرب من الجن و الانس حجت بودن اهل قم برای همه انسانهای روی زمین شهر و غرب عالم و همه اجنه روی زمین جن و انس ولم یدالله قم واهله مستضعفا این نکته اش خیلی مهمه قم و اهل قم محروم خدا قرارشان نمی دهد، مالی، مالی چیه مستضعف یعنی ناتوان از حیث معرفت از حیث سلامت روح و جان از کجا میگی بعد ش را ببین و بالوفقهم و ان یدهم خدا اینها را مستضعف قرار نمی دهد.

بلکه اینها را موفق و‌موید قرار میده اهل قم را، اهل قم را موفق و موید قرار میده خب چیزی دیگه میخواید که توفیقات الهی برای این اهل قم که یارانه بقیه الله اعظم در آخرالزمان خواهند شد دربهای بهشت را ۳ درب از هشت درب بهشت را در سرزمین خواهند گشود به توفیق الهی به تایید الهی است ثم قال انا الدین و اهله به قم ذلیل بله، بله تو چشم مردم قم خوار و خفیف است که در یک دوره زمانی سر و دست کسی نمی شکند، که بره قم یا اهل قم باشه نه اینطوری نیست دین هم همینطوریه امام صادق علیه السلام قم را می‌گذارد.

کنار دین به قم به اهالی قم یعنی به اون انصار به اون مومنی که زاهدان شب و شیران روز و عالمان فقیه بصیر که توی کلام امیرالمومنین کسی به اهل قم نگاه میکنه، در آخرالزمان انگار به دین نگاه می‌کند، در آخرالزمان با نگاه خفیف نگاه می کنه با نگاه خفیف نگاه میکنه، اما امروز مجبوریم برای حجاب راهپیمایی کنیم یک دفعه می بینی. یک موج اجتماعی با این پدیده سلبریتی ها و این حرف‌ها یک موج اجتماعی ایجاد میشه بر علیه اصول دین احکام دین موج اجتماعی جدی ایجاد میشه اگر شما ببینید یک مسئول از شورای شهر تهران یک دفعه‌ای ۱۰ تا ۲۰ تا هرچقدر، بعضی می نویسند۱۰ تا بعضی می‌نویسند ۲۰ تا حالا روایات متعدد این بیلبوردها تویی بهترین جا ما می‌خواهیم هدیه بدیم به فلان بازیکن زن تا حالا یک چهره شاخص سیاسی هم مثلا توی یک برهه‌ای از زمان هست توی فضاهای انتخاباتی هر کاری می خواد بکنه بکنه وقتی میان ملاحظه می‌کنند میگن یک چیزی حدود ۶ میلیارد هزینش میشه جشن تولدش دیگه میخوایم بهش بدیم چرا اینکارو میکنه بعدش هم این فضای مجازی را میبینم خیلی ها میگن که این بابا را برید باهاش برخورد کنید چه می دونم این چه حقی داشته بیت المال را این جوری خرج کنه نه صبر کنید اتفاقا مشکل این بابا نیست مشکل کسانی هستند که بیت المال را در اختیار این فرد قرار دادند

اگر شما دیدید در یک پدیده اجتماعی کم کم به قول حجاریان میگه ما باید حرف‌های خودمان را از کانال سیاستمداران مون نزنیم از کانال این شخصیت های کاذب اجتماعی حالا بهش میگن سلبریتی هرچی بهش میگن شخصیت کاذب اجتماعی شخصیت دیگه نیست حباب رشد کرده دیگه خود بازیکن های دیگه میگن اینا دیگه کف روی آب اند، خودشان همدیگر را قبول ندارند میگن هرکی هرکی شده، کسی چهره شده خودشان به خودشان این طوری میگن وقتی یک جریان سیاسی که الان در قدرت تمام مصادر امور در دستشه همه بودجه مملکت در اختیارش همه امکانات مملکت در اختیارش میگه، من حرفم دیگه در مردم برو نداره باید برم به این مراجعه کنم. به این پدیده به این پدیده دست ساز کاذب بی اصل و ریشه این یعنی چی این یعنی فضای اجتماعی این رو طلب میکنه. این یعنی دشمنان ما توی بعضی از حوزه‌ها موفق شدند مردم سطحی نگر توی بعضی از حوزه‌ها بار بیاورند حداقل یک نسل رو اینطوری کنند.

چرا شما الان نشستید راجع به قم و اهل قم اهالی ویژه‌ای که در آخرالزمان نقش‌آفرین اند در رکاب امام زمان جزو اصلی ترین و محوری ترین عناصر اند. تا قیامت این استقامت در دین این صلابت این رشد را خدا به توفیقات خودش بر این اهل بر این جماعت حفظ میکنه. چرا راجع به این موضوع صحبت می‌کنید به خاطر این که کم کم داره فضای اجتماعی تغییر پیدا میکنه ملاک ارزش بعضی از نسلهای آن وقت کیا برید ببینید، این چند میلیونی که اون داره این دو میلیون سه میلیونی که این داره دیگری داره دیگری داره ببینید کی اکثرا جوانند وقتی در دولت قبل جزء نقاط ضعف دولت قبل دولت نهم و دهم مقام معظم رهبری شمردند، یکی از ۱۹ نقطه ضعفی که آقا شمردند گفتند، غفلت از تباه شدن یک نسل آن موقع کسی این حرف را جدی نمی‌گرفت. غفلت کردند کسانی که در مصادر امور بودند و به اسم به ادعای خودشان انقلابی بودند، به قول آقا معظم رهبری انقلابی نماها و خب از سعید حجاریان که ما توقعی نداریم.

از جریان اصلاحات که توقعی نداریم، وقتی میاد حرفش را واضح و صریح میزنه که امروز باید کرنش کرد. باید ذلیلانه سازش کرد امروز باید کنار آمد خب شما راجع به این اصلاحات چی می خواید بگید اصلا حرفی برای گفتن ندارند یک بار برای همیشه مردم اصلاحات جریان اصلاحات و مثل تفاله‌ای دور انداختند اصلاحات سربلند نمیکنه آقا شما الان میان میگن قدرت دستشونه بله قدرت دست اصلاحات نیست عوامل اصلاحات بر موج سوار شدن این موج را کی ایجاد کرد. موج را اصلاحات ایجاد نکرد موج را جبهه دشمن ایجاد کرد، و از ضعف نیروهای ارزشی و خودی استفاده کرد. از اختلاف بدنه مومن و به قول آقا جناح مومن انقلابی استفاده کرد، و الا اصلاح طلب ها عرضه این رو نداشتند، در حاکمیت قرار بگیرند کار کردند.

اما آنچه که کار کردند و اینها را به مصادره اموال نشان از ضعف و غفلت و تشددو اختلاف و تفرقه و عدم بصیرت جوانان مومن انقلابی بود بی برو برگرد بی پرده و بیداری دشمن که بدون از کدام نقطه ضعف استفاده کنه، یه دفعه شما می بینید توی همین قم میگه آقا اینجا کافی نت چه می دونم یک ساختمان چند طبقه جوان‌ها را جذب کردند از صبح تا غروب میان میشینند. پایه بازی توی فضای مجازی یک مسجد کنارش بیست، سی نفر را بسیج کن طلب غیرطلبه فرهیخته و چی و چی نهایت بتونه ۱۵۰ نفر جذب کنه این مجموعه ساختمان کنار اون مسجد ۵ هزار نفر جذب میکنه و از پنج هزار نفر به طور متوسط دائم ۵۰۰ نفر شبانه روز در این مجموعه هستند این یعنی چی اون ۱۵۰ نفری هم که جذب شدن توی مسجد فرصت پیدا بکنند.

میرم توی گوشی خودشان یا موبایل مادرشان یا پدرشان یا برادرشان یا خواهرشان یا توی اینترنت و اینها شروع می‌کنند. به بازی کردن که هیئت هم بیاد میشینه یه گوشه بازیش میکنه این مثل کشف حجاب نیست، که یک عده‌ای فریاد بزنند آقا فسق علنی خب این فسق علنی این هم آدم می بینه دیگه اگه جامعه رفت به این سمت غفلت فراگیر شد ارزش و غیر ارزش اش را عوض کرد اونوقت شما می‌بینید چهارتا سلبریتی میشن محور توی جامعه وقتی جامعه به این سمت پیشرفت، کما تکونوا والا علیکم یک شورای شهر تهران ای هم پیدا میشه، که یک چنین بذل و بخششی از بیت المال بکنه چرا بعضی ها ناراحت می‌شوند، باید ریشه ای درمان کرد اما با این برخورد نباید بشه ولی باید برخورد بشه مسئولین باید برخورد کنند.

بالاخره کسانی که باید یقه به تاراج بردن بیت المال را بگیرند ممکنه وظیفه شان را باید بگیرند. این که توش شک و تردیدی نیست اما باید بگم مسیر پدیده اجتماعی اینجوری نیست که فقط با قوه قهریه مسئله حل بشه قوه قهریه باید کارش را در جای خودش انجام بده، در کنار قوه قهریه باید تدوین بشه فکر بشه چرا باید یک جامعه انقدر سطحش بیاد پایین چرا تهران باید انقدر سطحش بیاد پایین پایتخت مرقولای اسلامی هزاران هزار شهید در این شهر هست. قم باید مراقب باشه تهران نشه این فضای نمایندگی مجلس و انتخابات آن فضایی شورای شهر و این هم خب حالا بالاخره نتیجه همین فضاست اهل این سرزمین اهل قم اهل این سرزمین را خدا موفق داشته. موید داشته گرچه به چشم مردم این ها نمیاد آخرالزمان نمیاد به چشم نمیاد دیندارها خیلی به چشم نمیان دیندارها شخصیت خاص اجتماعی و این معنا نمی شوند.

چرا چون صدا و سیما یک برنامه‌ای بگذارد یک جمعیتی جمع باشند یک سخنرانی کسی بکنه یا یک دیداری آره نه اینجوری موج چند میلیونی طرفدار جوان چند درصد دیندار های ما الان این ویژگی را دارند دائم داره دنبال میکنه این شخصیت رو داره دنبال میکنه، حرفایی که میزنه ژست هایی که میگیره عکس هایی که می ذاره و هزار تا مسئله دیگه اختلافاتشان با همدیگه با یک سلبریتی دیگه با یک شخصیت کاذب دیگه مثلا یک فضایی شده آدم احساس حقارت میکنه، اصلا اینجوری میتونه کشوری الگو برای همه عالم باشند. وفقهم ان یدهم نظام ارزشی اجتماعی این جامعه ای که خدا آنها را موفق کند. جامعه ای که خدا آنها را موید کند در پرتوی نور افشانی فاطمه معصومه سلام الله علیها کسی که از همان عوام کودکی یک شخصیت بسیار ویژه و خاص بود و یک مجاهد به تمام معنا عالم فرهیخته به تمام معنا حرکت حضرت معصومه سلام الله علیها به قم به دستور امام رضا علیه السلام یعنی با تشخیص حجت خدا اون همه حرکت کاملا مجاهدانه که منجر شد.

قم مسیر صلابت و استقامت و صبر و رشدش پویا طی بشه، برسیم به اینجایی که الان هستیم سیاتی زمان تکون بله قم و اهلها حجه علی الخلائق ذلک فی زمان غیبت قائم الی ظهوره قم و اهلش بشوند حجت هم سر زمین حجت بشه هم اهل این سرزمین حجت بشه علمای تهران باید قیام کنند. مومنین و متدینین تهران باید قیام کنند. نظام ارزشی را در بدنه اجرایی این شهر دوباره حاکم کنند این چه وضعیه و در هر شهر دیگری که چنین کسانی دارند، پدیده های اجتماعی را ایجاد می کنند بعد هم این بیچاره های خود فروخته نفاق همیشه خودشان را رسوا می کنند.

ما باید الان از این پدیده استفاده کنیم تا مطامع سیاسی پست خودمون برسیم از اونور هم از فرامرز ها دشمنان درجه یک اسلام باید بگن ما روی همین جریانات اجتماعی حساب میکنیم. نظام ارزشی و اجتماعی باید تغییر کنه مردم به اینها باید احترام بگذارند به جامعه‌ای که خدا این جامعه را موفق و موید کرده، باید احترام بگذارند و او را الگو قرار بدهند شخصیت پردازی ها در جامعه باید هدایت بشه ان الدین و اهله با قم ذلیل و لو لا ذلک لاسرع الناس علیه فخرب قم خدا می فرماید، اگر از چشم مردم قم و اهل قم را در آخرالزمان دین و اهل قم را از چشم مردم نمی انداختیم هر کی هر کی می شد. همه می اومدن قم، قم هم مثل شهرهای دیگر خراب می‌شد فخرب قم و بطل اهله مردمش هم خراب میشدند.

آقایان یک جماعتی که خدا موفق و موید کنه خراب‌میشه بله خراب میشه پدیده اجتماعی انقدر قدرت داره، سربازان امام زمان خراب میشوند بله خراب می‌شود اگر کانون توجه اهل غفلت و لهو و لعب بشه قم همه این بساط جمع میشه که نماز شب خونها دوام میارن ما کم زاهد و عابد نداشتیم، که خراب شدند تاثیر می پذیرند، تاثیر می پذیرند و اینها هم خراب می شوند فخرب قم و بطل اهله اهلش هم از بین میره فلم یکن حجه علی سائر البلاد خب چرا خدایا شما اینها رو با این از چشم انداختن حفظ کردی، پس معلوم میشه که آخرالزمان خیلی‌ها عقلشون توی چشمشونه چون عامل تخریب جماعتها چشم میگیری صحبت رو چرا شخصیت های کاذب الان محور اجتماعی می‌شوند چون آخرالزمان خیلی ها عقلشون توی چشمشونه خدای متعال می‌فرماید اگر چنین نکند امام صادق علیه السلام می فرمایند اگر خدا چنین نمی کرد عمرا از چشم می‌انداخت و اهل دین و غم از چشم نمی انداخت دیگه شما جماعتی نداشتید که حجت بر عالم بشه، یعنی ها کسانی که اهل قم هستید یعنی سربازان امام زمان هستید یعنی خودتان را حفظ کردی و پای ولایت شما کاری نکردید، خدا میخواد کار را تمام کنه،

اسئل الله أن یرینا فیکم السرور و الفرج میری توی حرم حضرت معصومه زیارت با کریمه اهل بیت علیه السلام از حضرت فاطمه معصومه اینجوریه من از خدا می خوام اون برق و شوق و اشتیاق سرور و اشتیاق فرج را در چهره شما ببینم شما اهل بیت که میگه عرض کردم اول بحث نوید بخش از این وضعیت خدا چرا این جماعت را حفظ کرده خب ما الان تلاشی که می خواهیم بکنیم خب بله تلاشی که می خواهیم بکنیم در جهت اینکه ما هم جزو اولین کسانی که خدا موفق و موید می‌دارد شان قرار بگیریم نه به واسطه لیاقت به واسطه نیاز جامعه بشری نیاز جامعه بشری جاتون خالی دیشب کرمانشاه سرپل ذهاب بودیم، کنار مزار احمد بن اسحاق قمی گفتند این شهدایی را که از مرز خسروی آوردند، آوردند آنجا خوب ما تا از وضعیت روستا رفته بودیم بازدید کنیم برای گروه جهادی ربیون هیئت تا برسیم یه خورده طول کشید دیرتر رسیدیم یک عدد برای بچه های گروه جهادی دانشگاه صنعتی شریف آنجا بودند، و گفتند حاج آقا اگر میشه یک خلاصه اصراری کنید اینها که میخوان برند تریلی حامل این پیکرهای مطهر میخواد بره از سرپل ذهاب یه چند دقیقه ۱۰ دقیقه یه ربع دیگه صبر کنه ما هم مثل شما از روستای دور رسیدیم اینجا دیگه دیر رسیدیم چند دقیقه‌ای با این شهدا باشیم بعد ببرند همین بحث‌ها بود راجع به سرپل ذهاب یک وضعیت خیلی ویژه اتفاق افتاده من وقتی که قم بود نگاه یک نگاه دیگه ای بود، رفتم کرمانشاه سرپل ذهاب مناطق زلزله زده اصلا یک چیز دیگه ‏ آدم میبینه من الان باید بالاخره یک عده‌ای همت کنند بیان بر آن اتفاقاتی که آنجا داره میوفته رو نشون بدند، همین سلبریتی ها و همین شخصیت های کاذب و همین چی چی هی برو برو عکس بنداز برو برو فیلم بگیر یادتونه در دوران زلزله الان از هیچ کدام اینها هیچ خبری نیست تا کسانی که میلیاردها میلیارد ها میلیاردها پول جمع کردند، که چیزهایی بسازند خانه بسازند کاری بکنند رفتند که رفتن پی امان خودشان قریب به ۸۰۰۰ یا کمتر بیشتر منزل باید آنجا ساخته می‌شد تخریب شده دیگه تخریب شده ۸۰۰۰ مجموعه برو بچه های سپاه و چند نفری خیر و بعضی از این گوشه و کنار ها که مشغول شدند، ساختند مجموعه این ها صد و خورده ای بیشتر نیست حالا تا ۸۰۰۰ چقدر فاصله داره خب این مسئله باید چه جوری حل بشه خب یک گروه جهادی که امکان نداره یه خونه بسازه برای کسی بالاخره مصالح میخواد امکانات میخواد بساط میخواد چرا اگر به یک روستایی مثلا بیان بگن یک سرویس دستشویی درست کنند طویله ای درست کنند چی درست کنم از این کار را زیاد انجام شده،

اما این که بخواد شما توی این گرمای قم گرمای آنجا هیچ کم از گرمای این جا نداره حالا من نگرفتم درجه رو عین گرمای جنوب چون سرپل ذهاب که قرار میگیره اونجا دیگه مرز نزدیک دیگه از اون طرف هم بریم اونورتر ایلام به طرفه گرماست اصلا خب این همه مردم هنوز دارن توی کانکس زندگی می‌کند شما تصور کنید چطور میشه تو این هوا تو کانکس زندگی کرد تو این هوای قم بعضا توی بعضی از مناطق از قم هم گرمتره یقه من را گرفته میگه حاج آقا هشت ماه گذشت نگاه کن خب چی شده بنیاد مسکن بناست که این خانه‌ها را بسازه، حالا وام و بساط و این حرف‌ها با این خانه ها ساخته بشه خانه های کوچک روستایی حالا من شهر و کاری ندارم شهر را اصلا نرفتم ببینم چون رسیدیم توی این دو روزه فقط همین روستاهایی که ارتباط داره با بسیج و سپاه و این ها چون ارتش رفت داخل شهر داخل شهر هم پره کانکس بود اما حالا من روستا هاشو عرض می کنم حالا این همه کانکس ۱ دونه کولر گذاشته کنار کانکس شما چقدر میتونید توی یک کانکس زندگی کنید ۸ ماه هیچ اتفاقی نیفتاده، یک سری خانه ها ساخته شده بنیاد مسکن داده به پیمانکار پیمانکار شروع کرده به ساخت شروع کرده به ساختن دیگه تا حالا این برسه به پیمانکار و گردش مالی و این وام و یک قصه ای و چی و چی و چی رسیده به اینجا که بخشی از این منازلی که باید ساخته بشه برای اینها بخشش زیرسازی انجام شده اسکلتش رو گذاشتن سقفشان گذاشتند. ولی دیگه باقی مونده پیمانکار رفته مثلا یک روستا میری میبینی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تا یا کمتر ۱۵۰ تا ۲۵۰ تا خونه باید ساخته بشه، میگی من مثلا هفتاد هشتاد تا یه چیزی ساخته شده ولی نهایتا یه دونه یا دو تا ساختمان داره توش کار میشه کار نمیشه میگم اهالی روستا چرا شما خودتون کار نمی‌کنید خونتون دیگه بسازیش میگه به ما گفتند از طرف مسئولین باید این کار را بکنید اگر خودتون بسازید ما وام تون رو بهتون نمیدیم باید این پیمانکار بسازه پیمانکار هم ول کرده رفته چرا ول کرده رفته خب توی این نوسان قیمت طرف یک قراردادی بسته ۸ ماه پیش با دولت یک قرارداد بسته ببین این مسئله پیچیده نیست یک قراردادی بسته با پیمانکار گفته آقا مثلا این خونه رو با این مصالح مثلا ۴۰ تومن تو تموم کن مثلا یه خونه کوچیک اون هم گفته و باشه و بسته و شروع کرده یه دفعه خورده به این بحران همه چیز دو برابر میشه و چند برابر شده و این هم میگه آقا من نمیتونم دولت میگه من به غیر از این پیمانکار کار نمی‌سپرم پیمانکار هم میگه من نمیتونم. با اینکه قرارداد بستم کار کنم راست میگه خب رها شده چند ماه کار رها شده به حدی که دیگه سرویس های بین المللی هم دادشون در اومده میگن ها اینم جمهوری اسلامی بیا زلزله زده ها ۸ ماه گذشته هنوز توی کانکس زندگی میکند، یه پیرمردی رفتیم یه مسجدی نماز خوندیم آمدیم بیرون گفت، حاج آقا گفتم والا به خدا من مسئول هیچی نیستم آقا من کاری ندارم این تابستون هم طی می کنیم زمستون داره میاد یعنی فکر کرده میگه الان این سه ماه چهار ماه دیگه مثل چشم به هم زدن رد میشه من دوباره می رفتیم توی زمستون زمستون کرمانشاه اونجا اون برف و بوران و گل و شل چی میشه، وضعیت تکلیفمان را یکی روشن کنه، ما توی تلویزیون چیزهای دیگه می‌دیدیم شخصیت‌های حزب‌اللهی میرن اونجا فیلم می گیرند، عکس میگیرن آقا بیاید هیئت میان این کار را می‌کنند مجموعه‌ها این کار را می‌کنند، رفتیم اونجا می‌بینیم میگن پس آقا اون آقایی که اینجا دائم که این کانال اون کانال صحبت می‌کرد.داری مایه نهضت اینجا به همه کمک می‌کنیم پس کو هیچی اومدن همه اینجا فیلم هایشان را گرفتند رفتند هر دو طرف واقعا شخصیت های انقلابی هم غیر انقلابی حالا ممکنه، این طرف بچه های ارزشی یک دستی هم حالا به کار زده باشند، و این مشکل حل نشد رها شد

اصلا ما می‌خواستیم فضای جهادیون را ببریم طرف همدان طرف نهاوند طرف ایلام رفتم وضعیت رو اینجوری دیدم که در نمیشه آقا گفتم یه دونه مدرسه قبول کنیم بچه ها برند رفقای هیئت برند. آنهایی که ثبت نام کردن اندازه یک اتوبوس خیلی کم هزار ماشالا همچین استقبال میشه، که نگو و نپرس همان روستایی که مقام معظم رهبری رفت چیه اسمش دوباره من یادم رفت کوئیک عزیز کوییک حسن کوییک عزیز چند تا کوییک ها آنجا مجموعه اش مرز دیگه اونجا نزدیک مرزه مقام معظم رهبری رفتن اونجا بعضی هاشون اهل تسنن اهل حق هستن همین های که به مجلس حمله کردن از این پارچه روستاها هستن ۷ – ۸ تا ۵ – ۶ تاشون مال اونجان یعنی داعش اومده اونجا نیرو گرفته آقا پس چرا یک آدم بره به اینها کمک کنه عزیز من مردم خوبی داره، همون جایی که آقا اومده رفته سخنرانی کرده روستایه گفت، آقا این به برکت آمدن آقا به این جامعه این زمین را میدم به شما این زمینه هم یک چیزی یادمان درست کنید، یک قدمگاه درست کنید همینطوری داده به عشق آقا میگه آقا تکلیفمون روشن کنید. ما که گدا نیستیم.

روستایی رفتیم نگاه کردیم دیدیم مردم خوبی میگم از این جهت ها یه روستایی رفتیم خب همینجوری خونه ها همه رهاشده تو شهر آجر تپه آجرها ریخته شده، میگیم خب این همه اجر این هم سیمان پس چرا کار نمی کنید میگه آقا مسئولین گفتند شما نباید کار کنید اینها باید بیان کار کنم یه روستایی خیلی عجیب بود یه وامی مثلا به اینها میدن هفتم نفری ۶ تومن یا ۷ تومن نفری به اینها وام‌میدن خودشون توی کانکس زندگی می‌کنند، ببینید خودشون توی کانکس زندگی می‌کنند من نگاه کردم تنها عمارتی که داره ساخته میشه مسجد روستا است وامهای وام هایی که بهشون دادن از نون شب واجب تر استفاده براشون وام هاشون را دادند روستایی‌ها که مسجد شان اول ساخته بشه، بعد اونوقت حالا اگر از این مسجد شما چند نفر بردی داعش جذب کردی، اون وقت باید خدا پدر بچه حزب اللهی ها رو در بیاره از اینور از عربستان از شرق از کجا از کجا از کجا باید پول برسه به آقا گفتند، آقا تا کی ما باید بیام توی این جا کار کنیم گفتن نیاید یه دونه حاج سعید قاسمی اونجا مونده این چند ماهه یه دونه من توی این مدتی که رد شدیم یکی دو تا قرارگاه دیدیم، زمان زلزله مفصل استان‌ها قرارگاه زده بودند منتها همه رها کردند رفتند حاج سعید هم میخواد، چیکار بکنه اونجا یک نفره کلی خیر و این حرفا چه جوری تونست مثلا ۳۰ تا ۴۰ تا خونه بساز خب بیشتر از این خوب نمیتونه که اون که منتها وقتی که میشه یک چیزی ببخشید مد یه دفعه یک اربعین میشه یک نقطه‌ای برای اینکه یک عده ای طرح بشن خب اربعین تمام شد

اربعین تا اربعین سال بعد اگر بخواهد اربعینی بار بیاری باید کار کنی خب کشید آقا فرمود پرچم جهاد شهادت باید در اربعین بلند بشه و این باید براش کار بشه تا این اتفاق برای اربعین سال بعد بیفته و زلزله همین جور پس فردا باور کنید خرمشهر هم به همین وضعیت دچار میشه یک حرکتی یک گوشه ای هیچی و تمام یه وقت فکر نکنید، ماها که انقلابی هستیم ارزشی هستیم اگر هستیم اگر هستیم اینکه شعار بدیم که شعار ببخشید که شعار کی شعار دادن که هزینه نداره که اگر هستیم پای کار انقلاب پای کار ولایت نه به خاطر لیاقت مونه‌ نه به خاطر اینکه قراره یک عده‌ای از سرزمین قم به هدایت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار این عده حجت بر همه خلایق بشن چه جوری برگشتم

خب الحمدلله یادم بود رفتیم کنار احمد بن اسحاق نشستیم این تابوت را التماس کردیم راننده تریلی در رو باز کرد یکی از تابوت ها را گذاشتیم اونجا هر کسی به این شهدا ما گفتیم خدایا این ۵۰۶۰ شهید الان برای چی اومدن داشتم به این فکر میکردم پدیده‌های سیاسی امروز چیه توی صحبتاش حاج سعید هم بهش اشاره کرد رزمنده همان اطراف دیگه بلاخره اطلاعات عملیات همون بازدید و دراز همون ارتفاعات بم و جاهای دیگه الان این شهدا برای چی اومدن کم‌کم دارند توضیع میشن دیگه ۵۰ و ۶۰ تا شهید توزیع میشن این ایام توی شهرها دوباره تشییع بشن توی هر موعدی اون شهدای غواصی تو یه موعد خاص توی دوم خرداد یادتونه یه دفعه ای موج شهدا وارد شهرها شد به حضرت عباس قم هر هفته فریاد بود این فریاد انتقال پیدا نمی‌کرد به کشور ما دیگه داشتم دیوانه می شدیم تماس می‌گرفتیم می‌گفتیم بچه‌های اصفهان راه بیفتید گفتن نمیشه بچه های تهران راه بیفتید گفتن نمیشه هر کی را می گفتیم راه بیفتید میگفتن نمیشه گفتیم بابا به پیغمبر داره اهانت میشه به ائمه داره اهانت میشه بابا به قران داره اهانت می شه هیچ نفس از هیچ جایی بلند نشد به غیر از قم به ضرصه قاطع میگم ها ۸ سال هیچ نفس هیچ شهری بلند شد توی اوج میدون‌داری اینها جریان کور اصلاحات ضد دین بدن ها وارد شهرها شد به این میگن حجت بدنها که اومد تشییع جنازه حزب‌اللهی‌ها دیگه نمی ترسند، دیدن بابا این رفته تیکه تیکه شده است بعد از ۳۰ سال ۲۰ سال بلند شده اومده من دیگه بشینم لال شم هرکی هر غلطی دلش میخواد بکنه آمدن زیر جنازه ها اومدن زیر جنازه ها اول تا پیکرشان اومد توی قم از توی تریلی همون اول بلوار امین دست به دست هم دادن نفوذیهای در نهادهای انقلابی که این جمعیتی که داره پر شور یاحسین میگه داره شعار میگه داره فریاد میزنه در کنار جنازه از جنازه‌ها جدا کنند از جنازه ها تشیع کننده های انقلابی را جدا کنند فقط اونایی که لا اله الا الله میگن پایه تابوتها باشند، و همین قم آمدن اصلا ورق را برگرداندند، به این میگن حجت به این میگن جماعت به این میگن اهل قم رجل می اهل قم یدع الناس معه قوم الکذب الحدید کیا پای کار امام بودند، این بدن‌های پاره پاره چرا خدا این ها را اینجوری نگهداشت بدن هاشون هم داره استفاده میکنه. چون قراره حجت بشن بر همه عالم کانون تربیت اینها چه بود محمد و آل محمد اللهم صل علی محمد و آل محمد

محور این کانون که بود فاطمه فاطمه فاطمه فاطمه بنت موسی علیه السلام توی حرم برنامه گرفته بودند، دوستان خود اهل حرم از هیئت‌های خاص دعوت کرده بودند برای همین برنامه ای که در پیش است گلباران حرم که مجموعه اجتماعات من از همینجا دعوت کنم همه عزیزان انشالله توی آن برنامه روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها حضرت فاطمه حضور داشته باشند. توی این ازدحام جمعیت کاروان شادی گلریزان توی حرم انشالله شرکت کنند. آنها که قم هستند توفیق دارند جای ما هم حتما مشرف باشند. در این عزیمت نورانی مقدس با مجموعه های دیگه توی همین جلسه نشسته بودیم دوستان هی صحبت صحبت صحبت تنها نکته‌ای که من به این عزیزمون از فرهنگی حرم نامه نوشتم دادم گفتم ببخشید حضرت معصومه سلام الله علیها وجودش در قم با روایات ما مجموعه روایات ما و صحبتهای صریح مقام معظم رهبری در قم در آخرین سفر ایشان اصلا حضور این وجود یک حضور جهادی و انقلابی است آن وقت ما در ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و در تکریم این شخصیت هیچ سبقه انقلابی نمی بینیم خب این ایراده چطور ممکنه یک نفر به قول حضرت صادق علیه السلام کانون امت حجت آخرالزمان باشد خودش حجت نباشد چطور ممکنه چطور ممکنه مستر انقلاب قم باشد حرم کریمه اهل بیت حرم فاطمه معصومه سلام الله علیها حرم حریم منشاء حرکت‌های انقلابی در جهان نباشد چطور ممکنه هر کسی فاطمه معصومه به ذهنش خطور کرد باید به یک زن عالمه فهمه عاقله مجاهده مجاهده فی سبیل الله و شهیده اگر جریان نصرت امام از قم در آخر زمان طبق این روایات کلید خواهد خورد شخصیت شاخص حضرت فاطمه معصومه است حضرت فاطمه معصومه است.

قم باید کانون توجه همه جهانیان باشد نه به حرم فقط بیان زیارت بکنند اهل زیارت فقط زیارت می کند آنهایی که اهل زیارت نیستند باید توجه‌شان به قم جلب بشه به این شخصیت ویژه جلب بشه و این تکلیف من و شماست چرا امام رضا علیه السلام حضرت فاطمه را انتخاب کرد. اصلا سوال من این بود گفتم ببخشید اولین بزرگواری که گفت کریمه اهل بیت کی بود من شاید ۵۰ روایت دیدم راجع به والا کم و بیش از ۵۰ چاره باید راجع به قم و حرم حضرت معصومه دیدم اما یک جا راجع به کریمه کرامت بحثی نشده دهه کرامت خوب بابا عادتکم الاحسان سجیتکم الکرم این کرامت سجیتکم الکرم مخصوص همه ائمه علیهم السلام یه وقت نشه که شده آمدیم راجع به فاطمه معصومه صحبت کردیم فقط از کرامت حضرت حرف بزنیم از نقش اصلی حضرت حرف نزنیم از حجت بودن این بانوی عالم حرف نزنیم.

از محور بودن برای همه شیعیان در آخرالزمان حرف نزنیم، تدخل بشفاعتها شیعتی الجنه باجمعهم کسانی که زیر بال این خانوم جمع میشن روایات زیاده من دیگه باقیش رو نمیخونم دیر شد می‌فرماید اینهایی که در قومن فاطمیند یا تسمی بالزهرا حضرت زهرا در اسلام در دین چه شخصیتی است شما حضرت زهرا را چطور میتونیم معرفی کنی فقط میتونی بگی دختره رسول الله فقط میتونی بگی ام ابیها فقط میتونی بگی ام الائمه النجباء یا سیده نساء العالمین یا سیده نساء اهل جنت سیادت جایگاه برتری یا حجت الحجج حجت بر حجج الهی حجج الهی یعنی ائمه هدی حضرت زهرا را چگونه معرفی میکنیم فاطمه کیست؟

فاطمه معصومه سلام الله علیها را هم باید اینجوری معرفی کنیم اگر ما پرداختیم به حقیقت شخصیت ائمه هدی علیهم السلام و الان به خصوص حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دیگه نمیگیم فقط یک بانوی کریمه کریم که همه کریم اند آقا بذل و بخشش می کنن شفا می دهند این کوچکترین تفضل این بانوی بزرگوار هدایت را شما بگیرید. از حضرت معصومه استقامت زیر لوای هدایت فاطمه معصومه و بگیرید این رو بگیرید آنچه که باعث میشه یک جماعتی زیر چتر ولایت حضرت فاطمه معصومه حجت بر تمام خلایق عالم بشن این رو بگیرید آقا اگر قراره اسمی جعل کنید برای حضرت معصومه اسمی جعل کنید که جامعه اطراف باشه آقای رفیعی میاد توی تلویزیون پخش مستقیم کانال شبکه قم راجع به امام حسن مجتبی شب ولادت امام حسن مجتبی صحبت میکنه آخوند عمامه به سر بله امام حسن مجتبی سحر همه ملت مؤمنین هم دارند. می‌بینند تنها محوریتی که برای این آقا شروع میکنه راجع به بحث کردن کرامت امام حسن ما هم سینه میزنیم بله میگیم کریم آل عبا ولی به حضرت عباس و حضرت عباس این حرفی که یکی از صفاتی که برای حضرت شمردند عادتکم الاحسان سجیتکم الکرم ولی این دستور نشده بولد بشه یه دفعه میگم امام حسن یعنی سفره امام حسن یعنی بخشش پس بنیاد خیریه کذاب پولاتونو بریزید اونجا هم این تموم شد. مصرف امام حسن شد یک بنیاد خیریه خب این ظلم به امام حسن مجتبی نقش امام حسن مجتبی در حفظ دین این بود که پیغمبر فرمود هیبت و سیادت مرا به حسنم کرامت کردم.

حضرت زهرا یا رسول لله میخوای هدیه بدی به فرزندانت امام حسن و حسین فرمود هیبت و سیادت مرا به حسن دادم اتفاقا راجع به امام حسین فرمود شجاعت و سخاوت آن یعنی شما باید کریم رو بگید امام حسین این کرامت رو از کجا آوردیم نقش محوری قرار دادیم و به هر کسی یاد امام حسن بیفته یاد بنیاد خیریه میافته بابا حماسه امام حسن مجتبی هضم امام مجتبی مبارزه امام مجتبی غربت امام مجتبی به حضرت معصومه سلام الله هم همینطوره هیچی دیگه گفتیم تموم شد. و رفت دهه کرامت هم کرامت امام حضرت معصومه سلام الله علیها هم کرامت امام رضا الهی فداش بشم بله که امام رضا کریمه معلومه کریم امام رضا وقتی اومدن ایران خواستند به کرامت شون مشهور بشن یا به امامت شان به شرطها و شروطها و انا من شروطها کلمات و لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی بشرطها و شروطها و انا من شروطها من علی بن موسی الرضا رو میبینید ندام توحیدی عالم را ببینید فقط امام رضا علیه السلام را ببینیم یاد آهو بیفتیم نمیدونم یک جریان ارزشی بچه‌های حزب‌اللهی یک برنامه‌ای درست کردند خوب خوب نمیگم نه نمیدونم چی آهو خب چیه یک هیئتی رفتیم اصلا نوشته بود دیوانگان یا فداییان ذوالجناح دیوانه ذوالجناح خود امام حسین رها کردید چسبید به ذوالجناح خب برای چی ذوالجناح محترم و به خدا محترم برای من هم محترمه یک مرکب بهشتی ولی بگیم یک جماعتی دیوانه یک اسب؟

خب چرا چرا این کار را بکنیم هیئتی ما را دعوت کردند برای منبر گفتند آقا این هیئتتون چیه آقا ما دیوانگان بین الحرمینیم گفتم که خب حرم ها چه گناهی کردن که شما دیوانگان بین الحرمینی گفتم یعنی چی گفت اینجا حرم امام حسین حرم حضرت ابوالفضل عباس احترامش بیشتره و این راه اتصال این دو تا حرم گفت خوب معلومه حرم امام حسین گفتم خود امام حسین خود حضرت ابوالفضل شما رها کردید این خیابون وسط رو گرفتید بله او خیابون وسط هم برای ما ارزشمند. گفت حاج آقا راست میگی چرا ما فکر نکردیم راجع بهش مشکل مهم این فکر نکردن راجع بهش تا یک کلمه زیبا شد باید آدم بره توش اون رو بکنه محور حضرت معصومه سلام الله علیها خدا کنه یک روزی یه روزی یه روزی یه اتفاق بیفته اگر بنا شد حضرت معصومه را عالم بشناسه با این حجت بودن حضرت معصومه قم بشناسه نه با کرامتش فقط از این ور دارند شخصیت کاذب توی جامعه تزریق می‌کنند. که حالا بحثش را دوباره تکرار نکنیم جریان سلبریتی ها و مسائل دیگه این حرفا

خدایا به حق حضرت معصومه سلام الله علیها حقیقت حجت خدا را بر ما عیان بگردان یک صلوات بفرستید و صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم.

 

سخنران: حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پناهیان
جلسه هفتگی | تاریخ : ۲۲ تیر ماه

 

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *